Aankomst Kruger park - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Familie Paauw - WaarBenJij.nu Aankomst Kruger park - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Familie Paauw - WaarBenJij.nu

Aankomst Kruger park

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Malelane

Dinsdag, 5 augustus 2014.
Vanochtend afscheid genomen van de vaste bewoners van de Stille Woning. Opnieuw gepind. R 1500 verdwijnt als sneeuw voor de zon. Boodschappen gedaan en op weg naar Kruger Park. Het wordt onderweg warmer en warmer. Het is druk op de weg, goed opletten. Om ongeveer 12.00 uur komen we aan bij de hoofdpoort, Kruger Melalane Gate. Bij het oversteken van de rivier die direct grenst aan de gate, vlak voor de ingang zien we 7 krokodillen en zelfs een nijlpaard. FOTO’s. We horen een Engelse zeggen dat er hier meer bedrijvigheid is dan in het park. Dat belooft niet veel goeds.
Echter binnen het uur hebben we een giraf, een olifant en meerdere herten soorten gezien. FOTO’s.
Aangekomen bij het Berg en Dal camp blijkt dat we pas om 14.00 uur kunnen inchecken. De tijd genomen om kort het camp te verkennen. Er is een restaurant, soeveniers te koop, campwinkel en een groot aantal huisjes.
Bij het inchecken direct aangemeld voor de game-drive van morgenochtend vroeg om 05.30 uur. Leuke huisjes. Het huisje van de jongens is niet schoon, wordt na klacht direct schoongemaakt. Even wat gegeten. De temperatuur loopt snel op, wordt uiteindelijk 34 graden celsius (?) Laurens gaat zwemmen, Anke en ik doen boodschappen.
Om 16.00 uur gaan we het park in. We spotten het volgende;
2 neushoorns, nee 3, nee 4 het zijn er wel 6. Vervolgens 1 olifant, 5 buffels, 5 wilde honden, 2 mooi gekleurde vogels, een groep van ongeveer 10 buffels en nog een olifant. En ondertussen meerdere soorten herten, impala’s, kudu’s of hoe heten die beesten.
We zitten nu aan de witte wijn, fris en zoute pinda’s die Laurens steeds op de grond gooit.
We eten in het camp-restaurant en zijn R 421 kwijt, een volledige maaltijd inclusief twee drankje s per persoon. R 421 is ongeveer 30 euro !
Spelletjes gespeeld.
Op tijd naar bed, de tel’s, wekkerfunctie zijn ingesteld. Wektijd is 04.45 uur.

IK maak dit verslag op zondag 10 augustus. In het Krugerpark en de daarop volgende locaties geen Wifi beschikbaar.