Kruger park - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Familie Paauw - WaarBenJij.nu Kruger park - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Familie Paauw - WaarBenJij.nu

Kruger park

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Familie

06 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Malelane

De Game-drive van 05.30 uur staat op het programma. De door Laurens ingestelde wekker, functie in de tel. Van Anke, werkt. Wat een verschrikkelijke teringherrie. Maar goed, we zijn wakker..Om 05.15 uur verzamelen op het parkeerterrein. In het huisje nog
even aan de rooibos en een biskwietje.
Het is nog donker als we starten. Ik krijg een lamp in mijn handen geduwd. We zitten met een man of twintig in een grote, open vrachtwagen. De opbrengst van hedenochtend:
Olifanten, meerdere keren, zelfs een keer met jong, eenmaal foto op max 5 mtr, tientallen buffels, giraf ook met jong, meerdere beesten, leeuw met twee leeuwinnen, twee keer gezien, mogelijk hetzelfde trio, hyena met twee jongen, tientallen zebra’s ook met jongen, tientallen gnoe’s, wrattenzwijn en twee neushoorns.
Om 09.00 uur heerlijk buiten ontbeten. We krijgen het weer een beetje warm. R 271.
Anke doet een onderbroekenwasje. We gaan weer het park in. Christiaan ontwikkelt zich tot onze hoffotograaf.
Weer van alles gespot. De jongens gaan zwemmen, wij drinken een rooibossie, eten een Maria. Voor elk wat wils.
Wat gaan we nu doen? We gaan nog een keer het park in, voor de derde keer deze dag. We zien twee olifanten en twee neushoorns. Deze keer de neushoorns goed op de foto kunnen krijgen. De vorige keren zat er altijd wel een tak, een stronk, een boom of wat dan ook tussen ons en de beesten. Of hij/zij stond met de kont naar ons toe.
s’ Avonds ontsteekt Laurens de barbecue, de braai zogezegd. Uiteindelijk wordt het ding bloody hot.
Het is nu 19.53 uur, we zitten aan de rooibos en spelen een spelletje.
Om 18.00 uur is het pikkedonker.