Rustdag Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Familie Paauw - WaarBenJij.nu Rustdag Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Familie Paauw - WaarBenJij.nu

Rustdag Swaziland

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 Augustus 2014 | Swaziland, Mbabane

Vrijdag 8 augustus, rustdag.

Verrassend goed geslapen. Nou ja, ik sliep tot ongeveer 03.30 uur, ik werd wakker van een kriebel in mijn neus, wel twee uur wakker gelegen naar mijn idee, liggen snotteren, wel 3 keer naar het toilet, hoezo lekker geslapen???? De binnenkant van het dak bestaat uit onafgewerkt stro, gewoon puur natuur. De kriebel zal het hele verblijf aanwezig blijven.Het is nu 08.15 uur, gedouched en al. Douchen is ook een belevenis. Het is bewolkt maar de zon is er ook. Het is aangenaam fris. Voor de zesde keer english breakfast, scrumbled eggs, bacon, worstjes, hierna maar stoppen met deze cholestorolbommen. Voor tienen vertrokken naar de Ezulwini vallei voor een bezoek aan de Mantenga Cultural Village. Tekst en uitleg gekregen over de Swazi leefstijl, religie en sociale banden. Een dansuitvoering van bijna een uur bijgewoond. Ook de nabij gelegen waterval bezocht.
Vervolgens naar het Millwane Game reserve, het oudste safaripark van Swaziland. Een ander landschap en andere uitzichten aangetroffen dan in Kruger. Opnieuw zeer de moeite waard. Meer dan een uur rondgereden. Het park was slechts bereikbaar via een 4 km lange onverharde, nauwelijks begaanbare weg. Verschrikkelijk!!! Op de terugweg boodschappen gedaan in de Super Spar te Mbabane. Redelijk grote stad. Poepie druk. Wat een gekrieoel, hoe zeg je dat. Om 16.30 uur retour in Hawane resort. De jongens schrijven in voor een massage. Opnieuw heerlijk gegeten en een lekker flesje wijn gedronken.
We hebben geen bereik oid om John te feliciteren. Van alles geprobeerd, vanochtend, vanmiddag. We geven de moed maar op. Laurens denkt dat hij een van de berichten toch heeft verstuurd. We zien de volgende ochtend dat John heeft gereageerd.
Feyenoord verliest opnieuw, Bah driewerf bah.