Hluhluwe - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Familie Paauw - WaarBenJij.nu Hluhluwe - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Familie Paauw - WaarBenJij.nu

Hluhluwe

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Familie

10 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Zondag, 10 augustus 2014, Hluhluwe

Het ontbijt is wat eenvoudiger dan we inmiddels gewend zijn. We vertrekken op tijd voor een bezoek aan het oudste park van ZA. Namelijk het Hluhluwe Imfolozi Game Park. Het plan is om op de terug weg naar de Ilala Weavers te gaan en vervolgens naar het Zulu Croc Reptielencentrum. Het park is goed te vinden, we troffen verschrikkelijk ongeinteresseerde vrouwen aan de receptie van het park, maar goed, ook dat overleefd. De geasfalteerde weg in het park zit vol gaten en andere ongemakken. Ik heb al mijn aandacht nodig voor de weg, we scoren wel weer rhino’s, een olifant, wrattenzwijnen, girafs, zebra’s en een buffel. Erg leuk weer. Het blijft een belevenis deze dieren in het wild te treffen. Voorlopig even geen dierentuin meer voor ons. Het grootste deel van het park dat we vandaag gezien hebben is afgebrand. Dit gebeurt bewust en naar ik hopen mag, gecontroleerd. In oktober begint het regenseizoen. Het afgebrande deel verandert tijdens het regenseizoen erg snel in een groene oase. In hotel restaurant Hilltop koffie en fris gescoord. We willen er graag iets te snoepen bij. We laten alle vier de keus vallen op muffins. Het duurt wel ongeveer 20 minuten eer die dingen op onze tafel staan. We bestellen direct weer koffie en drinken. We hebben de muffins lang en breed weggewerkt eer het bestelde drinken komt??!!We kopen een paar mooie souvenirs.
Na ongeveer 2,5 uur het park uit. Op naar de Weavers en het croc-centrum. Wat we zoeken, rijden, vragen geen spoor te bekennen van de attracties. Terug naar het resort en de routebeschrijving nog maar eens minutieus doornemen.
We gaan braaien. De groep is weg en er zijn twee koppels voor teruggekomen. Nederlanders wel te verstaan. Zij maken een vergelijkbare tour. Alleen in tegenovergestelde richting. Zij zijn in Drakensbergen begonnen.
Het was vandaag licht bewolkt met een zonnetje. En winderig. De temperatuur is opgelopen tot wel 25 celsius.