St Lucia - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van Familie Paauw - WaarBenJij.nu St Lucia - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van Familie Paauw - WaarBenJij.nu

St Lucia

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Mtubatuba

Maandag, 11 augustus 2014, St Lucia

Uitgebreid afscheid genomen van Toftoe en haar collega’s. Opnieuw op zoek naar Ilala Weavers en het croc-centrum. Na enig zoekwerk, links en rechts verkeerd rijden, uiteindelijk gevonden. De weavers hebben pas op 30 augustus weer een markt. Het geen ze gemaakt hebben werd wel aangeboden. We hebben een aantal leuke dingetjes gekocht. Wel een uur rondgekeken en een museum bezocht.
13 km verder is het croc-centrum. We werden hier ontvangen door Lawrence, onze gids.
Hij was erg verguld dat hij een naamgenoot trof. Lawrence informeerde ons uitgebreid over slangen en hij liet ons meerdere krokodillen van verschillende soort en omvang zien. Drie leden van het gezin kregen een slang om de nek gelegd. Lunchen ter plekke en op naar de bestemming van de komende dagen, Rhino Coast Guest House te St. Lucia. Om ongeveer 16.00 uur komen we aan. Schitterende inrichting, volop ruimte, mooie kamers en de jongens nemen hun intrek in de Koninklijke suite, met bad, met, nou ja…… met van alles. Even tijd voor ons zelf. Elke keer weer opnieuw slaat na aankomst de vermoeidheid toe. Het reizen, niet weten wat je kunt verwachten, en de afgelopen dagen, de ervaringen beginnen te stapelen. Douchen en een kopje rooibos gezet.
Wifi is inclusief.
We gaan naar de zee. St Lucia ligt namelijk aan de kust. We gaan naar de Indische oceaan. Hoge golven, de jongens pootje baaien.
’s Avonds gaan we voor een pizza. We zijn niet de enigen. Met andere woorden, we kunnen nog net een tafel krijgen. Er is een straat met alleen maar horeca. We kiezen voor Alfredo’s. Lekker gegeten, we rekenen R 421 af. Ongeveer 30 euro. Voor vier pizza’s en 8 drankjes.
Terug naar het guest house. De mac book is opgeladen. Ik ga verslag schrijven. Er is een achterstand. We kunnen alleen niet verzenden. We kunnen hier wassen. We laten alle vier kleding wassen. We krijgen het gestreken terug.
Vannacht heeft het geregend. Bij het opstaan is het droog en bewolkt. Vandaag maar kort de zon gezien. Het wordt wel 24 graden.