Vertrek uit Swaziland - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Familie Paauw - WaarBenJij.nu Vertrek uit Swaziland - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Familie Paauw - WaarBenJij.nu

Vertrek uit Swaziland

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Familie

09 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Zaterdag 9 augustus 2014, vertrek uit Swaziland.

Vertrokken om 09.15 uur. Rekening van ruim 1800 Emanmazini oid betaald, de munteenheid van Swaziland. We tanken 30 liter loodvrij voor R 351. Een liter kost hier R 12 = 0,84 euro.
Lange rechte wegen, ondanks dat schiet het niet echt op naar mijn idee. Opnieuw de bureaucratie bij de grens. We hebben het maar te accepteren. De laatste 10, 11 km zijn onverhard. Bij aanvang van deze weg staat het bord max. snelheid 100 km. Belachelijk. Volgens ons zijn al onze ribben zwevend na een km. En dan nog 9 a 10 km te gaan. Wat een entree. Onze verblijfplaats moet wel heel bijzonder zijn.
We treffen een schitterende lodge in het park, ons verblijf voor de komende twee dagen. Het huis is echt fenomenaal, onze slaapplaats is een hok. Ik heb er geen ander woord voor. De eigenaresse heeft een zebra grootgebracht, het dier is nu twee jaar oud en tam, zij beschouwt haar als haar moeder. Zij vond het dier met navelstreng verlaten door haar moeder inclusief bijtwonden op het lichaam. Het beest loopt vrij rond. De jongens aaien het dier. Toch bijzonder, een zebra als huisdier.
We zitten buiten aan de rooibos (!) als we een voor een 5 giraffen het terrein op zien komen lopen. Heel sierlijk, heel voorzichtig. Dat dan weer wel. Ik bedoel een hok als slaapplaats maar een gigantische tuin met wilde dieren.
Drie van de vijf drinken uit een put op het terrein. Helemaal in spreidstand, voortdurend om zich heen kijkend, op hun hoede.
De jongens krijgen geld voor wifi. Blijkt onvoldoende sterk (?) voor de computor van Laurens.
Diner om 18.00 uur. We gaan om 17.0 uur zo ongeveer een glaasje wijn drinken. Het wordt 18.00 uur en we zien geen enkele actie in de richting van eten. De tafel is, wordt wel gedekt. We eten buiten. We nemen nog maar een aperitief. Uiteindelijk na 19.00 uur het startsein klinkt. Er is in de namiddag een groep Nederlanders gearriveerd, een groep van ongeveer 25 personen.
Opnieuw een buffet met ongeveer dezelfde ingredienten als gisteren en eergisteren. Wel weer erg lekker, goed gegeten alle vier.
We spelen spelletjes in de main-house, hoe zeg je dat.
We duiken er vroeg in.
De km eindstand bij aankomst in Bayala is 32797 km.